غفلت و مسامحه (سهل‌انگاری) بیشترین مصادیق گزارش کودک آزاری به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

غفلت و سهل‌انگاری بیشترین مصادیق کودک آزاری در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سه ماه نخست امسال ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ خراسان‌ رضوی گزارش شده است.

مسعود فیروزی افزود: ۶۴ درصد از موارد گزارش کودک آزاری در این مدت مشمول غفلت و مسامحه بوده است.

وی بیان کرد: غفلت از کودک به معنای کوتاهی در انجام مراقبت‌های کافی و مورد نیاز متناسب با سن کودک مانند تامین سرپناه، غذا، لباس، آموزش و مراقبت‌های پزشکی است که برای رشد جسمی، عاطفی و احساسی کودک ضرورت دارند و هرگونه کوتاهی در این زمینه به عنوان کودک آزاری از نوع غفلت یا مسامحه تلقی می‌شود.

فیروزی بروز غفلت از کودکان را با توجه به افزایش چشمگیر نسبت به سایر انواع خشونت‌های جسمی و جنسی علیه کودکان، ناشی از ناآگاهی والدین دانست.

وی بیان کرد: دیگر تماس های مربوط به کودک آزاری به ترتیب ۱۹ درصد کودک آزاری جسمی، چهار درصد آزار روانی، ۲ درصد آزار جنسی و ۱۱ درصد دیگر آزارهای کودک است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مجموع تماس‌های مرتبط با اورژانس اجتماعی استان ۲۵ هزار و ۶ مورد در سال گذشته ثبت شده است، اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال معادل چهار هزار و ۹۲۳ مورد تماس است.

وی افزود: در یک سال گذشته واحدهای سیار اورژانس اجتماعی ۹ هزار خدمت و امسال نیز حدود سه هزار خدمت در حوزه اورژانس اجتماعی ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.